Med FINQR har vi minskat vårt rörelsekapitalbehov substantiellt och lyckats minska våra genomsnittliga kundfordringar med ca 10 dagar. Vi har dessutom kunnat minska den administrativa tiden internt motsvarande ¼ tjänst.

Vi vet hur stressigt det kan vara. Vi har själva varit i startup-fasen mer än en gång och vet vilken skillnad bra verktyg och stenkoll på likviditeten kan göra. Därför öppnar vi nu kostnadsfritt upp vår plattform för alla startups i Sverige. Låt oss berätta mer!
Allt vi gör handlar om din likviditet. Vi är totalt insnöade på det. Med vår plattform automatiserar och optimerar du hela kundreskontran. Systemet är byggt för skalbarhet och det finns utrymme för stora flöden i flera länder.
FINQR kopplar upp sig mot ditt affärssystem, sen är det bara att tuta och köra. Vi sköter fakturering, påminnelser, inkasso och bokföring av inbetalningar. Du har dessutom tillgång till rapportverktyg, samt finansiering om du behöver boosta likviditeten ytterligare.
Med FINQR så får vi något som vi inte sett någon annanstans. Vanligtvis med liknande tjänster så är det som att skicka ut fakturorna i ett svart hål. Nu har vi istället stenkoll på flödena och ser status för dem. Vi får förbättrad betalningsvilja med bibehållen kundnöjdhet, samt ännu bättre koll på likviditeten.
Som ett av Nordens största inkassobolag, var vi på jakt efter en modern systemleverantör med musklerna för att kunna hantera våra stora flöden. Vårt val föll på FINQR, dels för att de ligger långt fram med sin teknik och dels för att de är mycket lyhörda och servicemedvetna.
Vi på Sendify värdesätter att ha en samarbetspartner som förstår våra utmaningar och är lyhörda för feedback. Som vår faktureringspartner kan vi lita på att de sköter uppföljning och indrivning av fakturor, vilket ger oss tid till att göra det vi är bäst på – hjälpa småföretagare att förenkla sin frakt.
Vi behövde hjälp med att effektivisera samt säkra våra fakturaflöden och betalningar. Efter en smidig implementering har vi nu helt automatiserat flödena. Vi sparar åtskilliga timmar på att slippa att manuellt hantera allt.
Oavsett om du skickar dina fakturor via e-post, snigelpost, Kivra eller som e-faktura, så har dina kunder alltid tillgång till en interaktiv webbversion av sina fakturor genom vår fakturaportal. Här har de även möjlighet att ställa sina frågor via chat.
Alla techbolag rapar samma fördel: med vår plattform kommer du spara tid som du kan investera i värdeskapande för din verksamhet. Och visst det gäller också för oss, men det är bara en liten del.
Med oss ser du även effekter som: