Vi är extra nöjda med att FINQR är så ödmjuka och snabba på återkoppling. Effekten sedan vi började använda deras plattform är att vi sparar mycket tid och har ökat kontrollen. Vi har dessutom lättare att prognostisera.

Att påminna kunder om förfallna fakturor är troligtvis inte anledningen till varför du startade din verksamhet. Vår inkassotjänst finns för att du som företagare ska kunna pusta ut. Tjänsten täcker det mesta från en första fakturapåminnelse och löpande inkassohantering till juridisk rådgivning och efterbevakning.
Fyll i dina kontaktuppgifter så återkommer vi så snart som möjligt.
Fyll i dina kontaktuppgifter så återkommer vi så snart som möjligt.
FINQR hämtar förfallna fakturor från ditt ekonomisystem, eller så skickar du en fakturakopia till oss. Du väljer själv var du vill börja: påminnelse, inkassokrav eller förseningsavgift. Vår erfarenhet och flexibilitet gör att vi kan hantera även de knepigaste situationerna. Dessutom har FINQR alltid en vänlig (men bestämd) ton i inkassohanteringen som kan hjälpa till att öka betalningsviljan.
Bara för att vi automatiserar din fakturering, betyder det inte att din kontroll minskar, snarare tvärt emot. Du väljer själv var du vill börja: påminnelse, inkassokrav eller förseningsavgift. Vid behov ingår betalningsföreläggande eller efterbevakning.
I FINQR har du överblick och stenkoll på alla fakturor. Du kan gå in i detalj och justera enskilda flöden och följa i vilket stadium en faktura befinner sig. Inkasso-krav skickas samma dag. Det ingår även juridisk rådgivning om fakturan blir bestridd.
Om kunden inte betalar dig påbörjar vi ytterligare indrivningsåtgärd med hjälp av Kronofogden eller rättsliga åtgärder mot kunden.
Om gäldenären inte kan betala sin skuld på kort sikt erbjuder vi dig att lägga ärendet på efterbevakning. Det innebär att vi förlänger preskriptionstiden för din fordran och jobbar aktivt tillsammans med gäldenären för att reglera skulden.
Vi är extra nöjda med att FINQR är så ödmjuka och snabba på återkoppling. Effekten sedan vi började använda deras plattform är att vi sparar mycket tid och har ökat kontrollen. Vi har dessutom lättare att prognostisera.
Vi valde FINQR för att det är ett modernt och nytänkande bolag som på ett smidigt och flexibelt sätt kan öka betalupplevelsen för våra fakturakunder.
Vi på Sendify värdesätter att ha en samarbetspartner som förstår våra utmaningar och är lyhörda för feedback. Som vår faktureringspartner kan vi lita på att de sköter uppföljning och indrivning av fakturor, vilket ger oss tid till att göra det vi är bäst på – hjälpa småföretagare att förenkla sin frakt.
Genom att använda FINQR Fakturaservice har vi stärkt relationen till våra kunder samtidigt som vårt interna arbete blivit mer tids- och kostnadseffektivt. Vi kan fokusera mer av våra interna resurser mot rätt mål: att stödja startups i deras tillväxtresor.
Som ett av Nordens största inkassobolag, var vi på jakt efter en modern systemleverantör med musklerna för att kunna hantera våra stora flöden. Vårt val föll på FINQR, dels för att de ligger långt fram med sin teknik och dels för att de är mycket lyhörda och servicemedvetna.