Vi kände tidigt att ett samarbete med FINQR var en självklarhet. Utöver att de erbjuder en smart och modern inkassolösning så är det viktigaste att de tar tillvara på våra kunders kundrelationer och värdesätter personlig kontakt.
Bli Systempartner
Har du ett affärssystem eller branschspecifikt system som du vill strö lite extra teknikglitter över? Med FINQRs plattform adderar du enkelt funktionalitet för fakturaservice, påminnelser och inkasso.
Vi tror inte på slutna system. Vi tror på smarta integrationer och samarbeten som tar både vårt och andras system framåt. Välj vad som passar er bäst: erbjud tjänsten i vår moderna plattform eller bygg mot vårt API. Vi står alltid redo att hjälpa er.
Kul att du vill veta mer 😄
Fyll i formuläret så återkommer vi inom kort.
Du når oss även via telefon 010-150 81 99.
Fördelarna för dina kunder
Betalt snabbare
Snabbare inbetalning med i genomsnitt 5 dagar
Det kan låta som magi att användarna av FINQR-plattformen sänker sina kredittider med allt från 15-35 % och ibland ännu mer. Men det är resultatet av ett väloljat maskineri där flödena och tekniken har trimmats och justerats baserat på vår erfarenhet av vad som fungerar bäst.
Mindre administration
I snitt 4 minuter sparad admintid per faktura
Den administrativa bördan för ekonomiavdelningen minskar drastiskt genom FINQR. Detta tack vare att hela fakturaflödet är automatiserat, från synkning av fakturor till distribution, påminnelser, inkasso, betalning, hantering av oplacerade inbetalningar och bokföring av inbetalningar.
Minskad churn
8/10 fakturamottagare ger högsta betyg
Det är inte bara ekonomiavdelningens upplevelse som är viktig. Fakturamottagaren ska också känna förtroende och få en optimal upplevelse. Oavsett hur fakturan skickas ut, så finns den även alltid tillgänglig i vår mottagarportal. Här ser de alla fakturor, kan välja betalmetod och prata direkt med vår support.
Fördelarna för din verksamhet
Öka er stickiness & minska churn
Det är ett känt faktum att ju mer värde man kan erbjuda sina kunder, desto större sannolikhet att de stannar kvar och fortsätter att utvecklas. Genom att koppla på vår fakturaservice eller inkassotjänst så ökar ni er stickiness och konkurrenskraftighet på ett snabbt och okomplicerat sätt.
Smidig implementation & onboarding
Att komma igång med plattformen är enkelt för både dig och dina kunder. Slipp krångel med att manuellt integrera mot olika distributörer, e-fakturaväxlar, inkasso-bolag, betallösningar och andra system. Dessutom sätter vi tillsammans upp en automatisk onboarding för dina kunder så att det blir minimal friktion.
Inbyggd regelefterlevnad
Ni slipper själva att söka och underhålla tillstånd för exempelvis inkassoverksamhet och delbetalningar. Regelefterlevnad är inbakad genom FINQRs plattform och våra handläggare har lång erfarenhet av kravhantering och service.
Lås upp nya intäktsströmmar
För er som systemleverantör så kostar FINQR-plattformen ingenting. Tvärtom så tjänar den pengar åt er. Som systempartner får ni kickback på volymer som går genom vårt samarbete. Ni får alltså inte bara nöjet i att erbjuda era kunder något som sparar dem pengar – ni tjänar samtidigt själva på det.
Kombinationen av mycket bra införsäljning och enkla men bra tekniska möten var något jag uppskattade extra mycket. Den lilla support vi behövt har gjort att vi kunnat bygga vår integration väldigt snabbt. FINQRs enkla API’er och hela plattformen visar hur enkelt man kan bygga system utan att krångla till det.
Vi fick upp ögonen för FINQR eftersom deras plattform kan hjälpa våra kunder att hantera hela fakturaflödet från utskick, till påminnelser och inkasso. Bland det viktigaste för oss är att vi verkligen hjälper våra kunder att utvecklas med affärssystemet. Därför känns det extra bra att vi genom FINQR kan ge våra kunder en tjänst som många av dem saknar idag.
FINQRs fokus på att göra partnerskapet till en win-win väckte mitt intresse. De är ödmjuka, intresserade och snabba på fötterna. Vi vill hjälpa våra kunder att få betalt snabbare och stänga loopen quote 2 cash. FINQRs inkassotjänst kompletterar vårt erbjudande bra och deras approach att samla in betalningar på ett så kundvänligt sätt som möjligt tycker jag är extra intressant.
Integrerat och öppet
Bygg själv mot öppet API
Om du vill integrera själv mot vårt system så har vi ett kompetent och flexibelt öppet Rest API med dokumentation. Vi har även vårt eget query-språk för komplexa filterfrågor.
Ta hjälp av oss
Om du hellre vill att vi bygger integrationen så är det inga problem. Utöver erfarna utvecklare så har vi även en nischad integrations-plattform inom vår koncern.
Detta säger våra kunder
Vi valde FINQR för att det är ett modernt och nytänkande bolag som på ett smidigt och flexibelt sätt kan öka betalupplevelsen för våra fakturakunder.
Vi behövde hjälp med att effektivisera samt säkra våra fakturaflöden och betalningar. Efter en smidig implementering har vi nu helt automatiserat flödena. Vi sparar åtskilliga timmar på att slippa att manuellt hantera allt.
Vi på Sendify värdesätter att ha en samarbetspartner som förstår våra utmaningar och är lyhörda för feedback. Som vår faktureringspartner kan vi lita på att de sköter uppföljning och indrivning av fakturor, vilket ger oss tid till att göra det vi är bäst på – hjälpa småföretagare att förenkla sin frakt.
Med FINQR så får vi något som vi inte sett någon annanstans. Vanligtvis med liknande tjänster så är det som att skicka ut fakturorna i ett svart hål. Nu har vi istället stenkoll på flödena och ser status för dem. Vi får förbättrad betalningsvilja med bibehållen kundnöjdhet, samt ännu bättre koll på likviditeten.
Med FINQR har vi minskat vårt rörelsekapitalbehov substantiellt och lyckats minska våra genomsnittliga kundfordringar med ca 10 dagar. Vi har dessutom kunnat minska den administrativa tiden internt motsvarande ¼ tjänst.
Vi är väldigt nöjda med hur enkelt det är att använda FINQR för betalningspåminnelser och Inkasso. Integrationen med Younium gör det hela smidigt och användarvänligt. Är också väldigt nöjd med teamet på FINQR. Tummen upp!
Välj mellan tre paket
check Distribution via e-post, brev & e-faktura
check Automatisk avprickning & bokföring
check Statistik & rapporter
check Flera betalalternativ
check Support
check Påminnelse- & inkassohantering
check Automatisk avprickning & bokföring
check Statistik & rapporter
check Flera betalalternativ
check Support
check Allt i Utskick & Kravhantering +
check Anpassade flöden
check Automatisk onboarding
check Tvåvägskomm. mellan systemen