Vi är väldigt nöjda med hur enkelt det är att använda FINQR för betalningspåminnelser och Inkasso. Integrationen med Younium gör det hela smidigt och användarvänligt. Är också väldigt nöjd med teamet på FINQR. Tummen upp!
Heltäckande Kravhantering
FINQR-plattformens inkassomodul täcker in hela flödet från en första fakturapåminnelse och löpande inkassohantering, hela vägen till juridisk rådgivning och efterbevakning. Du väljer själv om du vill använda hela flödet eller enbart köra påminnelser eller inkasso.
Plattformen synkar med ditt ekonomisystem och hämtar de förfallna fakturorna som du vill starta inkassoprocessen för. När betalningen kommit in så bokför vi det automatiskt i ditt affärssystem.
Kul att du vill veta mer 😄
Fyll i formuläret så återkommer vi inom kort.
Du når oss även via telefon 010-150 81 99.
Skapa ett konto för FINQR Inkasso
Vad kul att du vill börja använda vår Påminnelse- och inkassotjänst. Att distribuera påminnelser och inkasso är helt kostnadsfritt för dig som kund. Vill du se i detalj vad olika tjänster kostar så hittar du det i vår prislista.
Har du frågor? Slå oss en pling på 010-150 81 99 eller mejla [email protected]
Ingen bindningstid. Byt eller avsluta när du vill.
0 kr/månad, 0 kr per utskick
Resultatet av att använda oss för inkasso
Våra kunders fakturamottagare betalar i snitt 5 dagar snabbare.
Tack vare erfarenhet & smart teknik så lyckas vi med 95 % av ärenden.
Vår support hjälper dina kunder med fakturafrågor. 8/10 ger högsta betyg.
Smidig kravportal för dina kunder
Det spelar ingen roll hur dina påminnelser och krav skickas – det skapas alltid upp ett webbkrav/e-krav som din kund enkelt kommer åt via vår kravportal.
Inne i portalen har kunden översikt över alla fakturor och krav du skickat, förfallodatum och saldon. Härifrån kan de enkelt klicka sig in på en faktura och betala via de alternativ som du aktiverat. I portalen hittar de även bilagor och kan chatta direkt med kundservice.
- Tydlig överblick över förfallna fordringar
- För både B2C & B2B
- Betala direkt via Swish eller Banköverföring
Skapa kravet eller hämta genom integration med ditt affärssystem
Du skapar enkelt upp din påminnelse eller ditt inkassokrav inne i vår plattform. Men om du har flera krav och vill spara tid, så kan du synka över dem direkt från ditt affärssystem.
Saknar du ditt system? Inga problem! Vår plattform är byggd med öppenhet i åtanke. Hör av dig så tar vi fram en koppling. Vårt öppna API gör det också möjligt för er att bygga egna kopplingar mot oss.
Inget API? Inga problem, vi har även stöd för filimport.
Automatisk Matchning & Bokföring av inbetalda inkassokrav
Alla betalningar matchas mot rätt krav och bokförs sedan automatiskt i ditt affärssystem. Vid felbetalningar genom banköverföringar, så försöker FINQR-plattformen automatiskt matcha betalningen mot rätt inkassokrav.
Du har alltid stenkoll på status för din kundreskontra på övergripande och kundnivå. Du ser totalt fakturerat belopp samt fördelning mellan aktiva och förfallna fordringar.
Jodå, visst är kunderna nöjda!
Med FINQR har vi minskat vårt rörelsekapitalbehov substantiellt och lyckats minska våra genomsnittliga kundfordringar med ca 10 dagar. Vi har dessutom kunnat minska den administrativa tiden internt motsvarande ¼ tjänst.
Med FINQR så får vi något som vi inte sett någon annanstans. Vanligtvis med liknande tjänster så är det som att skicka ut fakturorna i ett svart hål. Nu har vi istället stenkoll på flödena och ser status för dem. Vi får förbättrad betalningsvilja med bibehållen kundnöjdhet, samt ännu bättre koll på likviditeten.
Vi på Sendify värdesätter att ha en samarbetspartner som förstår våra utmaningar och är lyhörda för feedback. Som vår faktureringspartner kan vi lita på att de sköter uppföljning och indrivning av fakturor, vilket ger oss tid till att göra det vi är bäst på – hjälpa småföretagare att förenkla sin frakt.
Vi behövde hjälp med att effektivisera samt säkra våra fakturaflöden och betalningar. Efter en smidig implementering har vi nu helt automatiserat flödena. Vi sparar åtskilliga timmar på att slippa att manuellt hantera allt.
Vi valde FINQR för att det är ett modernt och nytänkande bolag som på ett smidigt och flexibelt sätt kan öka betalupplevelsen för våra fakturakunder.
Innan vi går på djupet, vill du bli kontaktad?
Nördfakta kring vår inkasso
Best Practice-process för inkasso
Inkassoflödet i plattformen följer en förutbestämd best practice. Vår kravprocess är noga framtagen och baserad på miljontals historiska datapunkter. Flödet är designat för att sänka DSO/kredittiden och samtidigt upprätthålla en så positiv kundupplevelse som möjligt.
Även om vi är väldigt stolta över vår best practice, så är vi inte ”dem som är dem”. Givetvis kan du skräddarsy inkassoprocessen med antal steg och intervall så att den blir precis så som du vill ha den.
Så här ser vår process ut
Skräddarsydda kravprofiler
Med oss kan du skräddarsy påminnelse- och inkassoprocessen med antal steg och intervall. Dessutom kan du skapa olika profiler och knyta till olika kundsegment som hämtas från ditt affärssystem. Resultatet blir tydligare kommunikation och bättre upplevelse för dig och dina gäldenärer.
Stenkoll med tidslinjer
I FINQR-plattformen har du alltid stenkoll på din kravhantering, både på övergripande och detaljnivå.
Du kan se status för hela din kundreskontra och vilket steg som fordran befinner sig i.
Klickar du dig in på ett enskild ärende får du även här en statusöverblick och vilka steg som fordran gått igenom samt om några särskilda händelser skett.
Personlig kontakt för bättre utfall
Om du väljer premiumpaketet för inkasso så kompletterar vi alla smarta automatiserade utskick med personlig telefonkontakt med gäldenären. På så sätt ökas lyckandegraden ytterligare.
Våra handläggare har alltid en vänlig men bestämd ton och fokuserar på att representera ditt företag på ett optimalt sätt där kundrelationen inte ska bli lidande.
Vill du prata med någon direkt?
Jag har över 15 års erfarenhet av inkasso och har dessutom jobbat hos flera av de stora aktörerna. Med FINQR får du det bästa av två världar: modernt och snabbfotat mixat med erfarenhet och seriositet.
Vad blir nästa steg?
Välj vilket paket du är intresserad av. Frågor? Slå oss en pling på 010-150 81 99 eller mejla [email protected]. Du kan även chatta med oss genom bubblan nere till höger 🙂
Inkasso Starter
För dig som vill komma i gång snabbt med kravhantering och inte behöver skräddarsydda flöden. Skapa ett konto och få tillgång direkt.
- Skicka påminnelser & inkassokrav
- Avbetalningsplaner
- Utlandsinkasso
- Fil, API eller skapa ärende manuellt
Vill du se i detalj vad olika tjänster kostar så hittar du det i vår prislista.
Ingen bindningstid. Byt eller avsluta när du vill.
0 kr/månad, 0 kr/utskick
Inkasso Premium
För dig som har lite större volymer och vill automatisera så mycket som möjligt. Här har du även möjlighet att skräddarsy flödena.
- Allt i Starter
- Skräddarsydda kravprofiler
- Telefoninkasso
- Automatisk avprickning i ekonomisystemet
Välkommen till en modern inkassotjänst för dig som ställer lite mer krav på din inkassopartner.
Vi berättar gärna mer och ger dig en rundtur.
Från 499 kr/månad
Komplettera med Fakturering
Komplettera vår inkassomodul med fakturering så har du hela flödet.
- Fakturera via brev, e-post, e-faktura & sms
- Integreration med affärssystem
- Automatisk bokföring av inbetalningar
- Stöd för flera valutor
- Synka fakturor via Fil eller API/Integration
- Support för fakturamottagare
- Skräddarsy flöden och mallar
Välj mellan Starter & Premium-version.
Från 299 kr/månad