Påminnelse- & Inkassotjänst

Skräddarsydda påminnelser och inkasso med fokus på en schysst kundupplevelse

Heltäckande Kravhantering

Genom FINQR får du det bästa av två världar: den senaste tekniken i kombination med specialistkompetens. Utgå från våra standardflöden eller skräddarsy dem mot olika kundgrupper.

Vi täcker in hela kravflödet, från en första fakturapåminnelse och löpande inkassohantering, hela vägen till juridisk rådgivning och efterbevakning – nationellt såväl som internationellt, B2B som B2C. Du väljer själv om du vill använda hela vårt flöde eller delar av det.

Kul att du vill veta mer 😄

Fyll i formuläret så återkommer vi inom kort.
Du når oss även via telefon 010-150 81 99.

Skapa ett konto för FINQR Inkasso

Vad kul att du vill börja använda vår Påminnelse- och inkassotjänst. Att distribuera påminnelser och inkasso är helt kostnadsfritt för dig som kund. Vill du se i detalj vad olika tjänster kostar så hittar du det i vår prislista.

Har du frågor? Slå oss en pling på 010-150 81 99 eller mejla [email protected]

Ingen bindningstid. Byt eller avsluta när du vill.

0 kr/månad, 0 kr per utskick

Resultatet av att använda oss för inkasso

Betalt snabbare

Vår höga genomsnittliga återvinningstid gör att du får pengarna snabbare på kontot.

Högre lyckandegrad

Tack vare erfarenhet & smart teknik så lyckas vi med 95 % av ärendena.

Nöjdare kunder

Vår support hjälper dina kunder med ärendefrågor. 8/10 ger högsta betyg.

Så skiljer sig vår inkassotjänst

Vi har ett av de modernaste inkassosystemen i ryggen när vi gör vårt arbete. Detta gör att våra processer är snabbare, smartare och att du kan skräddarsy dina kravflöden för olika kundkategorier.

Något som ofta rationaliserats bort inom traditionellt inkasso är den personliga kontakten. Här gör vi tvärt emot! Medan de gamla aktörerna ofta undviker telefoninkasso och annan typ av manuell uppföljning, så lägger vi extra tid på dessa moment. Det ökar lyckandegraden och ger en mänskligare approach mot dina kunder.

Best Practice för inkasso

Vår kravprocess är noga framtagen och baserad på miljontals historiska datapunkter. Flödet är designat för att öka lyckandegraden och samtidigt upprätthålla en så positiv kundupplevelse som möjligt.

Gammelinkasso har ofta fasta intervall mellan när påminnelser och inkasso skickas ut, samt när något går vidare till bevakning. Även om vi är väldigt stolta över vår best practice, så kan du givetvis skräddarsy den med antal steg och intervall precis som du vill.

Så här ser vår process för kravhantering ut

Innan vi går vidare – vill du bli kontaktad?

Innan vi går ett steg djupare med att beskriva vår plattform och inkassotjänst, så vill vi bara kolla om du kanske känner dig nöjd med informationen och i stället vill skapa ett konto eller bli kontaktad?

B2B eller B2C?

Vi hjälper allt från den lokala byggaren till det stora multinationella mjukvarubolaget att få betalt snabbare. Vi jobbar både med B2B och B2C-inkasso.

Generellt kan man säga att B2C är en relativt enkel kravhantering. Vad som däremot är mer komplext, kräver flera typer av flöden och ofta rör mycket större summor är B2B. Detta är vi specialister på!

Skräddarsydda kravprofiler

Med oss kan du skräddarsy påminnelse- och inkassoprocessen med antal steg och intervall. Dessutom kan du skapa olika profiler och knyta till olika kundsegment som hämtas från ditt affärssystem. Resultatet blir tydligare kommunikation och bättre upplevelse för dig och dina kunder.

Utlandsinkasso

Har du obetalda fordringar i andra länder? Inga problem. Vi bedriver inkasso både inom och utanför Sveriges gränser, dock gör vi det enbart på uppdrag av svenska företag.

Egen kundportal med betalning

Denna funktion är populärast hos våra B2C-kunder, men givetvis är den även tillgänglig för B2B-kunder. Oavsett om vi skickar en faktura, påminnelse eller ett inkassokrav så kommer din kund alltid åt dem via vår fakturaportal.

Inne i portalen har kunden översikt över alla ärenden och kan enkelt betala med några klick. Vi har stöd för bland annat direktöverföring via bank, Swish och avbetalnignsplaner. Om din kund har frågor kan de chatta direkt med kundservice.

Skapa, importera eller integrera

Det finns tre sätt för hur du skapar dina påminnelser och inkassokrav i FINQR: Manuellt inne i plattformen, filimport, eller från ditt affärssystem med en integration.

Vi har flertalet färdiga kopplingar till olika system. Saknar du ett system är det bara att höra av dig så tar vi fram en koppling.

Vad blir nästa steg?

Välj vilket paket du är intresserad av. Frågor? Ring oss på 010-150 81 99

Inkasso Starter

För dig som vill komma i gång snabbt med kravhantering och inte behöver skräddarsydda flöden. Skapa ett konto och få tillgång direkt.

  • Skicka påminnelser & inkassokrav
  • Avbetalningsplaner
  • Utlandsinkasso
  • Fil, API eller skapa ärende manuellt

Vill du se i detalj vad olika tjänster kostar så hittar du det i vår prislista.

Ingen bindningstid. Byt eller avsluta när du vill.

0 kr/månad, 0 kr/utskick

launchSkapa konto direkt

Inkasso Premium

För dig som har lite större volymer och vill automatisera så mycket som möjligt. Här har du även möjlighet att skräddarsy flödena.

  • Allt i Starter
  • Skräddarsydda kravprofiler
  • Telefoninkasso
  • Automatisk avprickning i ekonomisystemet

Välkommen till en modern inkassotjänst för dig som ställer lite mer krav på din inkassopartner.

Vi berättar gärna mer och ger dig en rundtur.

Från 499 kr/månad

launchBli kontaktad av oss

Komplettera med Fakturering

Komplettera vår inkassomodul med fakturering så har du hela flödet.

  • Fakturera via brev, e-post, e-faktura & sms
  • Integreration med affärssystem
  • Automatisk bokföring av inbetalningar
  • Stöd för flera valutor
  • Synka fakturor via Fil eller API/Integration
  • Support för fakturamottagare
  • Skräddarsy flöden och mallar

Välj mellan Starter & Premium-version.

Från 299 kr/månad

launchLäs mer om Fakturering