Vi är väldigt nöjda med hur enkelt det är att använda FINQR för betalningspåminnelser och Inkasso. Integrationen med Younium gör det hela smidigt och användarvänligt. Är också väldigt nöjd med teamet på FINQR. Tummen upp!

Genom att låta FINQR optimera din fakturering så får du betalt snabbare, minskar administrationen och får nöjdare kunder. Använd våra beprövade standarder eller skräddarsy.
Plattformen synkar med ditt ekonomisystem, hämtar fakturorna och skickar ut dem via brev, e-post och e-faktura. När betalningen kommit in så matchas och bokförs den automatiskt i ditt ekonomisystem.
Fyll i formuläret så återkommer vi inom kort.
Du når oss även via telefon 010-150 81 99.
Vad kul att du vill börja använda vår faktureringsmodul.
Vi kommer kontakta dig när ditt konto är skapat och bekräfta priser samt affärssystem.
Har du frågor? Slå oss en pling på 010-150 81 99 eller mejla [email protected]
Våra kunders fakturamottagare betalar i snitt 5 dagar snabbare.
Våra kunder sparar i snitt 4 minuter administration per faktura.
Vår support hjälper dina kunder med fakturafrågor. 8/10 ger högsta betyg.
Vi är väldigt nöjda med hur enkelt det är att använda FINQR för betalningspåminnelser och Inkasso. Integrationen med Younium gör det hela smidigt och användarvänligt. Är också väldigt nöjd med teamet på FINQR. Tummen upp!
Med FINQR har vi minskat vårt rörelsekapitalbehov substantiellt och lyckats minska våra genomsnittliga kundfordringar med ca 10 dagar. Vi har dessutom kunnat minska den administrativa tiden internt motsvarande ¼ tjänst.
Med FINQR så får vi något som vi inte sett någon annanstans. Vanligtvis med liknande tjänster så är det som att skicka ut fakturorna i ett svart hål. Nu har vi istället stenkoll på flödena och ser status för dem. Vi får förbättrad betalningsvilja med bibehållen kundnöjdhet, samt ännu bättre koll på likviditeten.
Vi på Sendify värdesätter att ha en samarbetspartner som förstår våra utmaningar och är lyhörda för feedback. Som vår faktureringspartner kan vi lita på att de sköter uppföljning och indrivning av fakturor, vilket ger oss tid till att göra det vi är bäst på – hjälpa småföretagare att förenkla sin frakt.
Vi valde FINQR för att det är ett modernt och nytänkande bolag som på ett smidigt och flexibelt sätt kan öka betalupplevelsen för våra fakturakunder.
Automatiserad fakturering känns nästan lite retro vid det här laget – de flesta verktyg kan hjälpa dig med detta. Vad som skiljer FINQRs fakturering från andra är att vi har en mer flexibel plattform i kombination med erfarna specialister.
Vi hjälper dig att koppla samman flera system och anpassa flödet mellan dem för att skapa en optimal upplevelse för både dig och dina kunder. Exempel är skräddarsydda fakturamallar, bankkopplingar, försystem, länder, valutor, kontoplaner och betalmetoder.
Det spelar ingen roll om du skickar dina fakturor via brev, e-post, e-faktura eller SMS – det skapas alltid upp en webbfaktura som din kund enkelt kommer åt via vår fakturaportal.
Inne i portalen har kunden översikt över alla fakturor du skickat, förfallodatum och saldon. Härifrån kan de enkelt klicka sig in på en faktura och betala den. De når även eventuella bilagor och kan chatta direkt med vår kundtjänst vid frågor.
Alla betalningar matchas mot rätt faktura och bokförs sedan automatiskt i ditt affärssystem. Vid felbetalningar genom banköverföringar, så försöker FINQR-plattformen automatiskt matcha betalningen mot rätt faktura.
Du har alltid stenkoll på status för din kundreskontra på övergripande och kundnivå. Du ser totalt fakturerat belopp samt fördelning mellan aktiva och förfallna fordringar.
Vi har färdiga kopplingar till flera system vilket gör att du kan synka över fakturaunderlag samt bokföra inbetalningar helt automatiskt.
Saknar du ett system? Det löser vi! Vår plattform är byggd med öppenhet i åtanke. Hör av dig så tar vi fram en koppling. Vårt öppna API gör det också möjligt för er att bygga egna kopplingar mot oss.
Inget API? Inga problem. Vi har även stöd för filimport.
Innan vi går ett steg djupare så vill vi bara se om du kanske känner dig nöjd med informationen och i stället vill skapa ett konto eller bli kontaktad?
Tack vare att FINQR integrerar med ditt affärssystem så kan alla fakturor synkas över automatiskt in i vår plattform. Vi hämtar den data du bestämt och sedan bygger systemet upp dina fakturor i en snygg design där ditt varumärke har första parkett.
Från affärssystemet hämtar vi även om det finns föredragna faktureringskanaler för varje kund. På så sätt säkerställer vi att kunden faktureras på rätt sätt.
En extra bonus är att du kan ställa in en så kallad successionsordning i FINQR där du rangordnar distributionssätten. Skulle den primära faktureringsmetoden för en mottagare inte fungera av någon anledning (exempelvis fel adress), så fortsätter plattformen med nästa kanal i ordningen helt automatiskt. Det skapas även upp en notis där du informeras om ärendet.
Att skicka e-fakturor kan vara en riktig snårskog. Med oss slipper du problem med att kontrollera olika format och säkerställa kompabilitet.
Vår e-fakturaväxel sköter allt automatiskt. Vi hjälper dig med e-fakturering av både privatpersoner och företag.
Genom FINQR får du en god leveransbarhet på dina fakturor som skickas med e-post. Mejlen är snyggt designade med din och vår logotyp för extra tydlighet och transparens.
En trevlig fördel med att fakturera via e-post är att öppningar och klick blir spårbara. Du ser enkelt i plattformen vilka fakturor som öppnats.
Tryck av faktura och eventuella bilagor, kuvertering och adressering sker blixtsnabbt hos vårt tryckeri. Din faktura skickas ut samma dag som den aktiverats.
Givetvis stödjer vi brevfakturering utomlands. Dina fakturor ändras automatiskt till engelska när mottagarlandet är utanför Sverige.
Många av våra kunder kompletterar även sina fakturautskick med SMS-notiser som länkar till webbversionen av fakturan. Det blir ett smidigt sätt att minska risken för att fakturan blir bortglömd och ökar dessutom serviceuppfattningen hos framförallt b2c-kunder.
I FINQR-plattformen har du alltid stenkoll på din fakturering, både på övergripande och fakturanivå.
Du kan se status för hela din kundreskontra och hur många fakturor som är aktiva och förfallna. Använder du vårt inkasso listas även alla inkassoärenden i översikten.
Klickar du dig in på en enskild faktura får du även här en statusöverblick och vilka steg fakturan gått igenom samt om några särskilda händelser skett.
All nödvändig information som behövs för att FINQR-plattformen ska kunna generera dina fakturor hämtas från ditt affärssystem.
Fakturadesignen är gjord enligt konstens alla regler och vår gedigna erfarenhet. Din logotyp har första parkett. Dessutom finns det möjlighet att aktivera ett utrymme på fakturan där du enkelt kan ladda upp egna designade budskap. Varför inte köra en kampanj på din nästa fakturabatch?
Vill du anpassa något? Hojta till så löser vi det.
För dig som vill komma i gång snabbt med fakturering. Vanligast för lite mindre flöden.
299 kr/månad, från 5 kr/utskick
För dig som har större volymer och/eller mer komplexa flöden som du vill anpassa.
Från 1 499 kr/månad, från 3 kr/utskick
Komplettera vår fakturamodul med påminnelser och inkasso helt kostnadsfritt.
Från 0 kr/månad, från 0 kr/utskick