Med FINQR har vi minskat vårt rörelsekapitalbehov substantiellt och lyckats minska våra genomsnittliga kundfordringar med ca 10 dagar. Vi har dessutom kunnat minska den administrativa tiden internt motsvarande ¼ tjänst.

Har du ett affärssystem eller branschspecifikt system som du vill strö lite extra teknikglitter över? Med FINQRs plattform adderar du enkelt funktionalitet för fakturaservice, påminnelser- och inkasso. Låt oss hjälpa dina kunder komma steget närmre Ekonomi-Nirvana med optimerad likviditet.
Vi tror inte på slutna system. Vi tror på smarta integrationer och samarbeten som tar både vårt och andras system framåt. Välj vad som passar er bäst: bygg in vår lösning i ert system, eller synka ihop dem genom vårt smidiga API. Vi står alltid redo att hjälpa er.
Fyll i formuläret så återkommer vi inom kort.
Du når oss även via telefon 010-150 81 99.
Huvudeffekten av att använda FINQR-plattformen är förbättrad Likviditet.
Det kan låta som magi att användarna av FINQR-plattformen sänker sina kredittider med allt från 15-35 % och ibland ännu mer. Men det är resultatet av ett väloljat maskineri där flödena och tekniken har trimmats och justerats baserat på vår erfarenhet av vad som fungerar bäst.
Den administrativa bördan för ekonomiavdelningen minskar drastiskt genom FINQR. Detta tack vare att hela fakturaflödet är automatiserat, från synkning av fakturor till distribution, påminnelser, inkasso, betalning, hantering av oplacerade inbetalningar och bokföring av inbetalningar.
Det är inte bara ekonomiavdelningens upplevelse som är viktig. Fakturamottagaren ska också känna förtroende och få en optimal betalupplevelse. Oavsett distributionsmetod så skapas det alltid en webbfaktura som mottagaren når genom vår smidiga portal. Här har mottagaren översikt över alla sina fakturor, aktuellt saldo och kan välja betalmetod.
Huvudeffekten för systempartners är adderat mervärde till befintligt erbjudande och stickiness.
Att komma igång med FINQR-plattformen är enkelt både för dig och dina kunder. Bygg in oss i ditt system eller integrera med hjälp av vårt API. Välj om du vill bygga integrationen själv eller om du vill anlita oss. Det finns även möjlighet för att white labela hela plattformen.
Du slipper själv att söka och underhålla tillstånd för exempelvis inkassoverksamhet och delbetalningar. Regelefterlevnad är inbakad genom FINQRs plattform.
Få hela processen med distribution, påminnelser, inkasso, betalning och bokföring av inbetalningar helt automatiserad för dina kunder. Slipp krångel med att manuellt integrera mot olika distributörer, e-fakturaväxlar, inkasso-bolag, betallösningar med mera.
Med FINQR har vi minskat vårt rörelsekapitalbehov substantiellt och lyckats minska våra genomsnittliga kundfordringar med ca 10 dagar. Vi har dessutom kunnat minska den administrativa tiden internt motsvarande ¼ tjänst.
En av våra viktigaste byggstenar är att vi ska leverera användarvänlighet. Det tydliga och lättarbetade gränssnittet i FINQR gör att tjänsten passar perfekt i vårt utbud.
FINQRs tjänster passar som handen i handsken i vårt produktutbud. Vi har idag ett stort utbud inom fakturahantering, men FINQRs plattform breddar oss ännu mer och gör att vi kan erbjuda mer än enbart fakturadistribution.
Med FINQR så får vi något som vi inte sett någon annanstans. Vanligtvis med liknande tjänster så är det som att skicka ut fakturorna i ett svart hål. Nu har vi istället stenkoll på flödena och ser status för dem. Vi får förbättrad betalningsvilja med bibehållen kundnöjdhet, samt ännu bättre koll på likviditeten.
Vi på Sendify värdesätter att ha en samarbetspartner som förstår våra utmaningar och är lyhörda för feedback. Som vår faktureringspartner kan vi lita på att de sköter uppföljning och indrivning av fakturor, vilket ger oss tid till att göra det vi är bäst på – hjälpa småföretagare att förenkla sin frakt.
Jag har erfarenhet av FINQR både som kund och som partner, och har varit med nästan sedan starten. Det är fantastiskt att se hur företaget utvecklats och att få möjligheten att vara leverantör av en produkt med ett så tydligt värde för slutanvändaren.
Vi behövde hjälp med att effektivisera samt säkra våra fakturaflöden och betalningar. Efter en smidig implementering har vi nu helt automatiserat flödena. Vi sparar åtskilliga timmar på att slippa att manuellt hantera allt.
Vi valde FINQR för att det är ett modernt och nytänkande bolag som på ett smidigt och flexibelt sätt kan öka betalupplevelsen för våra fakturakunder.
Med FINQR-plattformen automatiserar du hanteringen av din kundreskontra. Välj vilka moduler du vill använda och kombinera ihop dem till en kraftfull lösning som täcker in alla dina behov.