Vi är väldigt nöjda med hur enkelt det är att använda FINQR för betalningspåminnelser och Inkasso. Integrationen med Younium gör det hela smidigt och användarvänligt. Är också väldigt nöjd med teamet på FINQR. Tummen upp!
Skapa en optimal betalupplevelse
Betalningen av fakturan är en central del i kundupplevelsen och ibland även den enda kontaktpunkten som ett företag har med sin kund. Betalupplevelsen påverkar indirekt churn, felbetalningar, merköp och likviditeten för din verksamhet.
Betalportalen ingår i både vår fakturerings- och inkassomodul och du väljer själv vilka betalalternativ som du vill erbjuda din kund. Välj mellan Swish, Banköverföring eller Delbetalning.
Kul att du vill veta mer 😄
Fyll i formuläret så återkommer vi inom kort.
Du når oss även via telefon 010-150 81 99.
Webbfaktura och smidig Betalportal
Det spelar ingen roll om du skickar dina fakturor via brev, e-post, e-faktura eller SMS – det skapas alltid upp en webbfaktura som din kund enkelt kommer åt via vår betalportal.
Inne i portalen har kunden översikt över alla fakturor du skickat, förfallodatum och saldon. Härifrån kan de enkelt klicka sig in på en faktura och betala via de alternativ som du aktiverat. Inifrån webbfakturan når de även eventuella bilagor och kan chatta direkt med vår eller er kundservice.
Automatisk Matchning & Bokföring av inbetalningar
Alla betalningar matchas mot rätt faktura och bokförs sedan automatiskt i ditt affärssystem. Vid felbetalningar genom banköverföringar, så försöker FINQR-plattformen automatiskt matcha betalningen mot rätt faktura.
Du har alltid stenkoll på status för din kundreskontra på övergripande och kundnivå. Du ser totalt fakturerat belopp samt fördelning mellan aktiva och förfallna fordringar.
Detta säger våra kunder
Med FINQR har vi minskat vårt rörelsekapitalbehov substantiellt och lyckats minska våra genomsnittliga kundfordringar med ca 10 dagar. Vi har dessutom kunnat minska den administrativa tiden internt motsvarande ¼ tjänst.
Med FINQR så får vi något som vi inte sett någon annanstans. Vanligtvis med liknande tjänster så är det som att skicka ut fakturorna i ett svart hål. Nu har vi istället stenkoll på flödena och ser status för dem. Vi får förbättrad betalningsvilja med bibehållen kundnöjdhet, samt ännu bättre koll på likviditeten.
Vi på Sendify värdesätter att ha en samarbetspartner som förstår våra utmaningar och är lyhörda för feedback. Som vår faktureringspartner kan vi lita på att de sköter uppföljning och indrivning av fakturor, vilket ger oss tid till att göra det vi är bäst på – hjälpa småföretagare att förenkla sin frakt.
Vi behövde hjälp med att effektivisera samt säkra våra fakturaflöden och betalningar. Efter en smidig implementering har vi nu helt automatiserat flödena. Vi sparar åtskilliga timmar på att slippa att manuellt hantera allt.
Vi valde FINQR för att det är ett modernt och nytänkande bolag som på ett smidigt och flexibelt sätt kan öka betalupplevelsen för våra fakturakunder.
Vad blir nästa steg?
Välj om du vill bli kontaktad om våra betallösningar för fakturor eller läsa mer om våra faktura- eller inkassomodul. Frågor? Slå oss en pling på 010-150 81 99 eller mejla [email protected]. Du kan även chatta med oss genom bubblan nere till höger 🙂