Koppla samman FINQR & Microsoft BC för bättre likviditet

Möjligheterna i Microsoft BC är många, både inne i systemet och genom partners. Med FINQRs plattform kopplar du enkelt på automatisk fakturering, inkasso, betalning och bokföring till ditt Microsoft Business Central.

Resultatet blir mindre administrationstid, snabbare inbetalningar och en bättre kundupplevelse – alla bidragande faktorer som förbättrar likviditeten för ditt företag.

Kul att du vill veta mer 😄

Fyll i formuläret så återkommer vi inom kort.
Du når oss även via telefon 010-150 81 99.

Resultatet av att använda FINQR

Våra kunder sparar i snitt 4 minuter administration per faktura

Våra kunders fakturamottagare betalar i snitt 5 dagar snabbare jämfört med innan

Ekonomiavdelningen får bättre översikt & kontroll på kundreskontran

Enkel synkning med Microsoft BC

Vår plattform är byggd för att vara öppen och kunna integreras med olika typer av system. Vanligast är att vi använder oss av ett API, men filimport är även möjlig.

När FINQR är uppkopplat mot ditt Business Central-konto så är vi redo att automatisera hela flödet för din kundreskontra. Du skapar dina fakturor i BC precis som vanligt. När du är redo att starta processen, så klickar du bara på ”hämta fakturor” inne i FINQR.

Distribution av dina fakturor från Microsoft BC

När dina fakturor synkats över och du aktiverat dem så tar FINQR vid. Fakturorna distribueras med den metod som du valt i BC. Skulle en faktura inte gå att skicka med den förvalda metoden så försöker plattformen automatiskt med nästa distributionssätt.

Påminnelser & Inkasso kopplat till Business Central

Om du väljer att koppla på vår inkassomodul så sköter vi även kravhanteringen helt automatiskt åt dig. Men du behöver inte vara orolig, skulle du vilja pausa en faktura så kan du givetvis göra det.

Det kan även kännas tryggt att veta att vi alltid skickar en första notis utan påminnelseavgift till dina kunder. Detta är en del av vår best practice-modell som hjälper dig att sänka kredittiden utan att tumma på kundupplevelsen.

Skulle en inbetalning utebli går fakturan vidare till inkasso. Vi hjälper dig med allt från löpande hantering till juridisk rådgivning och efterbevakning. Vi har tillstånd från Finansinspektionen och Datainspektionen för att driva inkassoverksamhet.

Inbetalning & Bokföring till Microsoft BC

Nu kommer vi till det roligaste och det tråkigaste. Det roliga är när du får betalt, det mindre roliga är att behöva bokföra allt. Därför har vi helt automatiserat bokföringen av inbetalningar.

När din kund har betalt sin faktura, antingen via sin bank eller via ”mina sidor” i vår portal, så bokför FINQR automatiskt inbetalningen direkt i ditt Microsoft Business Central.

Det finns mer om du är nyfiken

Det finns så pass mycket spännande funktionalitet att det skulle bli för mycket om vi beskrev allt här. Om du vill veta mer och har specifika frågor så finns vi här redo att hjälpa dig.

Ett axplock av vad som ingår

E-faktura, Brev, E-post & SMS

Stöd för flera valutor

Full inkasso-service

Rapporter för kundreskontra

Distributionsprofiler

”Mina sidor” för dina kunder

Automatchning av inbetalningar

Best Practice-process

Anpassade budskap i fakturan

Detta säger våra kunder

En plattform – två moduler

Välj om du vill använda vår faktureringsmodul eller påminnelse- och inkassomodul. Eller varför inte kombinera båda till en kraftfull fakturaservice?