Med FINQR har vi minskat vårt rörelsekapitalbehov substantiellt och lyckats minska våra genomsnittliga kundfordringar med ca 10 dagar. Vi har dessutom kunnat minska den administrativa tiden internt motsvarande ¼ tjänst.

Betalningen av fakturan är en central del i kundupplevelsen och ibland även en av få kontaktpunkter som ett företag har med sin kund. Betalupplevelsen påverkar indirekt churn, felbetalningar, merköp och likviditeten för din verksamhet.
Genom FINQR-plattformen och vår betalmodul kan du erbjuda dina kunder att betala sin faktura genom kort, Swish, banköverföring eller e-faktura.
Fyll i formuläret så återkommer vi inom kort.
Du når oss även via telefon 010-150 81 99.
Det spelar ingen roll om du skickar dina fakturor via brev, e-post, e-faktura eller SMS – det skapas alltid upp en webbfaktura som din kund enkelt kommer åt via vår fakturaportal.
Inne i portalen har kunden översikt över alla fakturor du skickat, förfallodatum och saldon. Härifrån kan de enkelt klicka sig in på en faktura och betala via de alternativ som du aktiverat. Inifrån webbfakturan når de även eventuella bilagor och kan chatta direkt med vår eller er kundservice.
Alla betalningar matchas mot rätt faktura och bokförs sedan automatiskt i ditt affärssystem. Vid felbetalningar genom banköverföringar, så försöker FINQR-plattformen automatiskt matcha betalningen mot rätt faktura.
Du har alltid stenkoll på status för din kundreskontra på övergripande och kundnivå. Du ser totalt fakturerat belopp samt fördelning mellan aktiva och förfallna fordringar.
Med FINQR har vi minskat vårt rörelsekapitalbehov substantiellt och lyckats minska våra genomsnittliga kundfordringar med ca 10 dagar. Vi har dessutom kunnat minska den administrativa tiden internt motsvarande ¼ tjänst.
Med FINQR så får vi något som vi inte sett någon annanstans. Vanligtvis med liknande tjänster så är det som att skicka ut fakturorna i ett svart hål. Nu har vi istället stenkoll på flödena och ser status för dem. Vi får förbättrad betalningsvilja med bibehållen kundnöjdhet, samt ännu bättre koll på likviditeten.
Vi på Sendify värdesätter att ha en samarbetspartner som förstår våra utmaningar och är lyhörda för feedback. Som vår faktureringspartner kan vi lita på att de sköter uppföljning och indrivning av fakturor, vilket ger oss tid till att göra det vi är bäst på – hjälpa småföretagare att förenkla sin frakt.
Vi behövde hjälp med att effektivisera samt säkra våra fakturaflöden och betalningar. Efter en smidig implementering har vi nu helt automatiserat flödena. Vi sparar åtskilliga timmar på att slippa att manuellt hantera allt.
Vi valde FINQR för att det är ett modernt och nytänkande bolag som på ett smidigt och flexibelt sätt kan öka betalupplevelsen för våra fakturakunder.
Med FINQR-plattformen automatiserar du hanteringen av din kundreskontra. Välj vilka moduler du vill använda och kombinera ihop dem till en kraftfull lösning som täcker in alla dina behov.