Vi är väldigt nöjda med hur enkelt det är att använda FINQR för betalningspåminnelser och Inkasso. Integrationen med Younium gör det hela smidigt och användarvänligt. Är också väldigt nöjd med teamet på FINQR. Tummen upp!

Betalningen av fakturan är en central del i kundupplevelsen och ibland även den enda kontaktpunkten som ett företag har med sin kund. Betalupplevelsen påverkar indirekt churn, felbetalningar, merköp och likviditeten för din verksamhet.
Betalportalen ingår i både vår fakturerings- och inkassomodul och du väljer själv vilka betalalternativ som du vill erbjuda din kund. Välj mellan Swish, Banköverföring eller Delbetalning.
Fyll i formuläret så återkommer vi inom kort.
Du når oss även via telefon 010-150 81 99.
Det spelar ingen roll om du skickar dina fakturor via brev, e-post, e-faktura eller SMS – det skapas alltid upp en webbfaktura som din kund enkelt kommer åt via vår betalportal.
Inne i portalen har kunden översikt över alla fakturor du skickat, förfallodatum och saldon. Härifrån kan de enkelt klicka sig in på en faktura och betala via de alternativ som du aktiverat. Inifrån webbfakturan når de även eventuella bilagor och kan chatta direkt med vår eller er kundservice.
Alla betalningar matchas mot rätt faktura och bokförs sedan automatiskt i ditt affärssystem. Vid felbetalningar genom banköverföringar, så försöker FINQR-plattformen automatiskt matcha betalningen mot rätt faktura.
Du har alltid stenkoll på status för din kundreskontra på övergripande och kundnivå. Du ser totalt fakturerat belopp samt fördelning mellan aktiva och förfallna fordringar.
Vi är väldigt nöjda med hur enkelt det är att använda FINQR för betalningspåminnelser och Inkasso. Integrationen med Younium gör det hela smidigt och användarvänligt. Är också väldigt nöjd med teamet på FINQR. Tummen upp!
Med FINQR har vi minskat vårt rörelsekapitalbehov substantiellt och lyckats minska våra genomsnittliga kundfordringar med ca 10 dagar. Vi har dessutom kunnat minska den administrativa tiden internt motsvarande ¼ tjänst.
Vi på Sendify värdesätter att ha en samarbetspartner som förstår våra utmaningar och är lyhörda för feedback. Som vår faktureringspartner kan vi lita på att de sköter uppföljning och indrivning av fakturor, vilket ger oss tid till att göra det vi är bäst på – hjälpa småföretagare att förenkla sin frakt.
Vi behövde hjälp med att effektivisera samt säkra våra fakturaflöden och betalningar. Efter en smidig implementering har vi nu helt automatiserat flödena. Vi sparar åtskilliga timmar på att slippa att manuellt hantera allt.
Vi valde FINQR för att det är ett modernt och nytänkande bolag som på ett smidigt och flexibelt sätt kan öka betalupplevelsen för våra fakturakunder.
Välj om du vill bli kontaktad om våra betallösningar för fakturor eller läsa mer om våra faktura- eller inkassomodul. Frågor? Slå oss en pling på 010-150 81 99 eller mejla [email protected]. Du kan även chatta med oss genom bubblan nere till höger 🙂