Med FINQR har vi minskat vårt rörelsekapitalbehov substantiellt och lyckats minska våra genomsnittliga kundfordringar med ca 10 dagar. Vi har dessutom kunnat minska den administrativa tiden internt motsvarande ¼ tjänst.

Genom FINQR får du det bästa av två världar: den senaste tekniken i kombination med specialistkompetens. Utgå från våra standardflöden eller skräddarsy mot olika kundgrupper.
Vi täcker in hela kravflödet, från en första fakturapåminnelse och löpande inkassohantering, hela vägen till juridisk rådgivning och efterbevakning.
Fyll i formuläret så återkommer vi inom kort.
Du når oss även via telefon 010-150 81 99.
Vad kul att du vill börja använda vår Påminnelse- och inkassotjänst. Att distribuera påminnelser och inkasso är helt kostnadsfritt för dig som kund.
Har du frågor? Slå oss en pling på 010-150 81 99 eller mejla [email protected]
Ingen bindningstid. Byt eller avsluta när du vill.
0 kr/månad, 0 kr per utskick
Vår höga genomsnittliga återvinningstid gör att du får pengarna snabbare på kontot.
Tack vare erfarenhet & smart teknik så lyckas vi med 95 % av ärendena.
Vår support hjälper dina kunder med ärendefrågor. 8/10 ger högsta betyg.
Vi har ett av de modernaste inkassosystemen i ryggen när vi gör vårt arbete. Detta gör att våra processer är snabbare, smartare och att du kan skräddarsy dina kravflöden för olika kundkategorier.
Något som ofta rationaliserats bort inom traditionellt inkasso är den personliga kontakten. Här gör vi tvärt emot! Medan de gamla aktörerna ofta undviker telefoninkasso och annan typ av manuell uppföljning, så lägger vi extra tid på dessa moment. Det ökar lyckandegraden och ger en mänskligare approach mot dina kunder.
Vår kravprocess är noga framtagen och baserad på miljontals historiska datapunkter. Flödet är designat för att öka lyckandegraden och samtidigt upprätthålla en så positiv kundupplevelse som möjligt.
Gammelinkasso har ofta fasta intervall mellan när påminnelser och inkasso skickas ut, samt när något går vidare till bevakning. Även om vi är väldigt stolta över vår best practice, så kan du givetvis skräddarsy den med antal steg och intervall precis som du vill.
Innan vi går ett steg djupare med att beskriva vår plattform och inkassotjänst, så vill vi bara kolla om du kanske känner dig nöjd med informationen och i stället vill skapa ett konto eller bli kontaktad?
Med FINQR har vi minskat vårt rörelsekapitalbehov substantiellt och lyckats minska våra genomsnittliga kundfordringar med ca 10 dagar. Vi har dessutom kunnat minska den administrativa tiden internt motsvarande ¼ tjänst.
Vi är väldigt nöjda med hur enkelt det är att använda FINQR för betalningspåminnelser och Inkasso. Integrationen med Younium gör det hela smidigt och användarvänligt. Är också väldigt nöjd med teamet på FINQR. Tummen upp!
Vi på Sendify värdesätter att ha en samarbetspartner som förstår våra utmaningar och är lyhörda för feedback. Som vår faktureringspartner kan vi lita på att de sköter uppföljning och indrivning av fakturor, vilket ger oss tid till att göra det vi är bäst på – hjälpa småföretagare att förenkla sin frakt.
Vi valde FINQR för att det är ett modernt och nytänkande bolag som på ett smidigt och flexibelt sätt kan öka betalupplevelsen för våra fakturakunder.
Vi hjälper allt från den lokala byggaren till det stora multinationella mjukvarubolaget att få betalt snabbare. Vi jobbar både med B2B och B2C-inkasso.
Generellt kan man säga att B2C är en relativt enkel kravhantering. Vad som däremot är mer komplext, kräver flera typer av flöden och ofta rör mycket större summor är B2B. Detta är vi specialister på!
Med oss kan du skräddarsy påminnelse- och inkassoprocessen med antal steg och intervall. Dessutom kan du skapa olika profiler och knyta till olika kundsegment som hämtas från ditt affärssystem. Resultatet blir tydligare kommunikation och bättre upplevelse för dig och dina kunder.
Har du obetalda fordringar i andra länder? Inga problem. Vi bedriver inkasso både inom och utanför Sveriges gränser, dock gör vi det enbart på uppdrag av svenska företag. Läs mer om utlandsinkasso.
Denna funktion är populärast hos våra B2C-kunder, men givetvis är den även tillgänglig för B2B-kunder. Oavsett om vi skickar en faktura, påminnelse eller ett inkassokrav så kommer din kund alltid åt dem via vår fakturaportal.
Inne i portalen har kunden översikt över alla ärenden och kan enkelt betala med några klick. Vi har stöd för bland annat direktöverföring via bank, Swish och avbetalnignsplaner. Om din kund har frågor kan de chatta direkt med kundservice.
Det finns tre sätt för hur du skapar dina påminnelser och inkassokrav i FINQR: Manuellt inne i plattformen, filimport, eller från ditt affärssystem med en integration.
Vi har flertalet färdiga kopplingar till olika system. Saknar du ett system är det bara att höra av dig så tar vi fram en koppling.
För dig som vill komma i gång snabbt med kravhantering och inte behöver skräddarsydda flöden. Skapa ett konto och få tillgång direkt.
Välkommen till en snabb och enkel inkassotjänst utan krångel.
Ingen bindningstid. Byt eller avsluta när du vill.
0 kr/månad, 0 kr/utskick
För dig som har lite större volymer och vill automatisera så mycket som möjligt. Här har du även möjlighet att skräddarsy flödena.
Välkommen till en modern inkassotjänst för dig som ställer lite mer krav på din inkassopartner.
Vi berättar gärna mer och ger dig en rundtur.
Från 499 kr/månad
Komplettera vår inkassomodul med fakturering så har du hela flödet.
Välj mellan Starter & Premium-version.
Från 299 kr/månad