Redovisningsbyrå?

Få kostnadsfri inkasso för dina kunder

Hallå där redovisningsbyrå! Med FINQR registrerar du enkelt dina kunders obetalda fakturor och skickar ut påminnelser och inkasso helt kostnadsfritt.

Hos oss är du i goda händer och vi tar alltid dina kundrelationer på största allvar.

Ingen bindningstid. Byt eller avsluta när du vill.

0 kr/månad, 0 kr/utskick

Kul att du vill veta mer 😄

Fyll i formuläret så återkommer vi inom kort.
Du når oss även via telefon 010-150 81 99.

Skapa ett konto för FINQR Inkasso

Vad kul att du vill börja använda vår Påminnelse- och inkassotjänst. Att distribuera påminnelser och inkasso är helt kostnadsfritt för dig som kund. Vill du se i detalj vad olika tjänster kostar så hittar du det i vår prislista.

Har du frågor? Slå oss en pling på 010-150 81 99

Ingen bindningstid. Byt eller avsluta när du vill.

0 kr/månad, 0 kr per utskick

Så skiljer sig vår inkassotjänst

Vi har ett av de modernaste inkassosystemen i ryggen när vi gör vårt arbete. Detta gör att våra processer är snabbare, smartare och att du kan skräddarsy dina kravflöden om så önskas.

Vi är vana vid att jobba med flera olika typer av kunder – små såväl som stora kravflöden, B2B och B2C, nationellt och internationellt.

Något som ofta rationaliserat bort inom traditionellt inkasso är den personliga kontakten. Här gör vi tvärt emot! Medan de gamla aktörerna ofta undviker telefoninkasso och annan typ av manuell uppföljning, så lägger vi extra tid på dessa moment. Det ökar lyckandegraden och ger en mänskligare approach mot dina kunder.

Så här fungerar vår Inkasso

När gäldenären inte betalt sin faktura är det dags att påminna. Med FINQR kan du välja om du vill starta med en påminnelse eller inkassokrav. Våra handläggare har lång erfarenhet av inkasso och har alltid en vänlig men bestämd ton i all kontakt.

Vi täcker in hela flödet från en första fakturapåminnelse och löpande inkassohantering, hela vägen till juridisk rådgivning och efterbevakning. Både du och kunden får tillgång till vår plattform där ni enkelt följer  ärendena och blir uppdaterade automatiskt.

Steg 1: Skapa ett kostnadsfritt konto

Skapa ett konto, signera med BankID, sen är ni igång.

Steg 2: Registrera ärende i vår plattform

Ni matar enkelt in ärendets uppgifter inne i plattformen eller importerar dem via en fil från Bokio. Välj själv om ni vill börja med påminnelse eller inkasso.

Snart kommer vi även släppa en integration med Bokio för att du ännu enklare ska kunna synka över förfallna fordringar direkt in i FINQR.

Steg 3: Vi skickar kravbrev

Nu tar vi vid och skickar ut kravbrev (påminnelse eller inkassokrav) samt sköter all löpande kommunikation med gäldenären.

Steg 4: Betalningen kommer in

Gäldenären kan välja att betala hela beloppet direkt via Swish, banköverföring, eller lägga upp en avbetalningsplan. Pengarna betalas sedan ut till dig.

Skulle betalning utebli värderar vi gäldenärens ekonomiska situation och avgör tillsammans ifall ärendet ska lämnas vidare till kronofogden eller läggas på långtidsbevakning för vidare hantering.

Redo att komma igång? 😎

Mer om priser för Inkasso

Att skicka ut påminnelser och Inkasso med FINQR är helt kostnadsfritt. Du betalar inga månadsavgifter, inga distributionskostnader och ditt avtal har ingen bindningstid.

Däremot finns det (som för alla inkassobolag) kostnader förenade med exempelvis betalningsförelägganden, delgivning, om du vill ha juridisk hjälp med mera. Du hittar detaljerade priser i vår prislista.

Vill du prata med någon?

Ibland kan det vara skönt att prata med någon, speciellt om man aldrig använt sig av en inkassotjänst tidigare. Om du har några frågor kring hur vi arbetar eller våra priser så är du varmt välkommen att kontakta oss så förklarar vi mer.