Synk

Sveriges största fönsterputsare moderniserar sin fakturahantering med FINQR

 

Eller ja, vi menar ju inte att det är en enda stor fönsterputsande person. Vi menar att det är Sveriges största bolag som sysslar med fönsterputs.

Eriks fönsterputs affärsidé är enkel men genial: abonnera på fönsterputs till fastpris. Nu har de tagit steget att modernisera och automatisera sin fakturahantering tillsammans med FINQR. Superkul tycker vi och säger varmt välkomna! FINQRs lösning är synkad med Eriks fönsterputs egenbyggda affärssystem och gör att de får ännu bättre kontroll över sin fakturering. Alla utskick och påminnelser sköts automatiskt, helt efter deras önskemål. Dessutom får Eriks fönsterputs kunder tydligare fakturor framtagna efter en noga framarbetad standard. Summa summarum: smidigare fakturering för både avsändare och mottagare.

"Vi är glada och väldigt stolta över förtroendet från Eriks Fönsterputs. Och vi ser verkligen fram emot att erbjuda dem våra verktyg för att sköta sin fakturering på ett smidigt och modernt sätt"
- Jakob Carlbring, VD FINQR

Eriks Fönsterputs

Kort om FINQR

FINQR är ett smartare sätt att hantera fakturorna oavsett ditt företags storlek, vilket ekonomisystem ni använder eller var i världen ni sitter. Det enda vi behöver för att komma igång är dina företagsuppgifter. En stund senare synkar tjänsten med ditt ekonomisystem och börjar hämta fakturor. Du väljer vilka du vill hantera eller finansiera – resten sköter vi. Det tar inte lång tid att inse  varför vi brukar säga att FINQR är synonymt med både ökad likviditet och ett minskat intag av huvudvärkstabletter. 

Produktnyheter Mars

Ny månad = nya förbättringar i FINQR.

Här listar vi några av dom nyheterna som vi har rullat ut till samtliga kunder.

Ärenden

Nu kan ni själv korrigera en felaktig adress, felaktigt organisations-/personnummer samt få möjlighet att välja vilket som blir nästa steg i fallet med en obetald faktura; bevakning, kronofogden eller stoppa faktura. Varje dag skickas en rapport till dig via e-post som summerar vilka ärenden ska lösas.

Invoice errands

 Två affärssystem (Fakturor & Bokföring)

Det är nu möjligt att koppla ihop FINQR med två olika affärssystem, eller t.ex. ett affärssystem samt ett "för-system". Ett system där fakturaunderlagen skapas och ett där bokföringen sker. Inom vissa branscher är det vanligt att man använder ett extra system som komplement till sitt affärssystem. Nu har ni inte längre någon ursäkt till att inte köra FINQR :-) 

Snabbare synkning

Vi passade även på att optimera synk-hastigheten så nu rasslar fakturorna in snabbare än någonsin i FINQR.

Och mycket mer...

Ovan är bara några av de förbättringar vi har lanserat.

 

Vi hoppas och tror att ni är lika gladda som vi över produktnyheterna och vi finns tillgängliga för eventuella frågor.

Produktnyheter Januari

Ny månad = nya funktioner.

Här listar vi några av dom nyheterna som vi har rullat ut till samtliga kunder.

Fakturaöversikt

Du har 100% kontroll på vad som har hänt och ska hända. Vi vill att du ska se ALLT, ända ner på detaljnivån att ett mail öppnas.

Invoice overviewInvoice overview

Förbättrad sökning

Sökningen har blivit snabbare och mindre känslig. Du kan dessutom söka på fler saker.

Skicka fakturakopia

Tryck på en knapp och en automatisk fakturakopia går ut till den e-post du väljer.

Tools

Koppla kreditfaktura

Nu är det möjligt att hämta frikopplade kreditfakturor till FINQR. Där kan du sedan med ett par klick koppla den till en faktura innan du aktiverar den.

Och mycket mer...

Ovan är bara några av de förbättringar vi har lanserat.

 

Vi hoppas och tror att ni är lika gladda som vi över produktnyheterna och vi finns tillgängliga för frågor.

Ett bolag med IT i fokus

FINQR är i grund och botten ett IT-bolag som verkar inom finansbranschen. Varför är det så viktigt för oss? Jo, för mellan raderna betyder det att vi låter de möjligheter som modern teknik ger oss vägleda bolagets utveckling. Med vårt, minst sagt grymma utvecklingsteam i Sverige och Ukraina, släpper vi VARJE månad nyheter som förädlar och håller vår produkt up to date.

Vi har valt att lägga stora delar av vår produktutveckling off shore, med lyckat resultat. Även fast vi sitter på olika ställen rent geografiskt känns vi som ett team och ett bolag. På lite längre sikt gör detta att produktutvecklingen blir geografiskt oberoende. Allt man behöver för att klara sig är en dator och en bra internetanslutning, eller hur? :)

Här är några rader som vårt team i Ukraina har skrivit om oss:
Läs mer här