Så optimerade Öijared Resort sin medlemsavisering och underlättade prognostiseringen

På en halvö i natursköna omgivningar med rikt växt- och djurliv, ligger Öijared Resort. Redan på avstånd dras blickarna till den arkitektoniska prisbelönta pärlan till klubbhus – ritat av Gert Wingårdh – som ligger inbäddat i en gräskulle. Med sina tre 18-hålsbanor och 9-håls multibana, är det svårt att bli uttråkad. Klubben har ca. 3 500 medlemmar, och i anslutning finns hotell, konferens och restaurang.

Vi möter upp med Öijared Resort för att höra hur FINQRs plattform har hjälpt dem i arbetet med medlemsaviseringen och hanteringen. Vi träffar Lars Brydolf (Klubbchef), Sandra Eberstein (VD) och Päivi Larsson (Ekonom).

Hur fungerar FINQRs lösning för golfklubbar?

FINQRs lösning har tagit en annars komplex process med många manuella steg i bland annat Golfens IT-system och klubbens ekonomisystem, och förenklat allt till ett steg. Anledningen till att FINQR kan automatisera så mycket, är att vi är samarbetspartner med Golfens IT-system (GIT), och har integrerat vår medlemsavisering mot deras system.

För att skicka sina medlemsavier, så behöver Öijared Resort bara skapa dem i GIT, sedan hämtas de automatiskt över till FINQR som sköter distribution, påminnelser, eventuella krediteringar, bokföring i ekonomisystemet och avprickning samt aktivering i GIT. Vad som tidigare var sex manuella steg, har nu blivit ett automatiserat flöde. Läs gärna mer om FINQRs Medlemsservice för golfklubbar om du är nyfiken.

 

Vad har blivit effekten av att använda FINQRs lösning för medlemsavisering?

Det är ett glatt gäng som vi sätter oss ned med i klubbhuset. Vi försöker att hålla en så tät dialog som möjligt med våra kunder, och gärna träffa dem om möjligheten finns. Vår produktutveckling ligger alltid nära kunden, som den bör, och många av våra bästa funktioner har vi faktiskt tagit fram i samråd med kunder.

Vi frågar hur de tycker att samarbetet med FINQR fungerar, vad de är extra nöjda med och vad effekten blivit. Päivi Larsson på ekonomiavdelningen säger att hon tycker FINQR är ödmjuka i sin kommunikation och att det alltid är snabb återkoppling och bra support.

Effekten sedan vi började använda FINQRs plattform är att vi sparar mycket tid och har ökat kontrollen. Vår översikt över medlemmarna och betalningar har ökat, vilket i sin tur har gjort det lättare att prognostisera omsättning och antal medlemmar under året, säger Lars Brydolf, klubbchef.

Sandra Eberstein som är VD, fyller i med att hon gillar FINQRS gränssnitt. Att det är lätt att arbeta i och tydligt. Och att det ökar kontrollen och översikten genom detaljinformationen och spårningen av avierna.

Ta en titt på magin

Kanske har du haft turen att uppleva magin i att spela på någon av Öijared Resorts banor. Om inte, så kan du få en inblick i klubben och terrängen genom filmen.

Delad glädje, är dubbel glädje

Kategorier & taggar för denna artikel:

Tips på liknande läsning

Meny