Bokio och FINQR blir partners – Inkasso med fokus på kundrelation

Nu finns påminnelser och inkasso tillgängligt direkt inifrån Bokio

Lisa Karlson, Partneransvarig, Bokio.

Vi slår oss ner med Lisa Karlson som är partneransvarig på Bokio. Vi vill veta mer om varför de valde FINQR som sin inkassopartner, hur de ser på framtiden inom redovisningsbranschen och hur Bokio som system kommer att utvecklas.

Bokio grundades i Göteborg 2015. Målet var att skapa en innovativ bokföringstjänst som frigör tid för entreprenörer och småföretagare. Idag erbjuder Bokio en allt-i-ett-lösning med bland annat bokföring, fakturering, lönehantering, integrerat företagskonto och företagsregistrering.

Stort fokus på automatisering och partnerskap

Lisa berättar att de just nu är inne i en spännande period med mycket fokus på automatisering och partnerskap. Redovisningsbranschen genomgår förändringar och en central del är partnerskap och integrationer.

Vår portfolio av partnerskap består till stor del av redovisningsbyråer men också andra typer av kompletterande tjänster och samarbeten, däribland FINQR. En stor, viktig och rolig del i min roll är att besöka, prata och dela kunskap för att tillsammans underlätta, förenkla och skapa värde för våra gemensamma kunder.

Vad är det viktigaste för Bokios kunder?

Fokus för Bokio har alltid varit enkelheten för småföretagare och entreprenörer och att bygga funktioner som förenklar bokföring och företagsadmin. Om kunderna behöver hjälp med bokföringen så kan de även enkelt få det genom samarbetsbyråer direkt inifrån tjänsten. Det går även att bjuda in befintliga redovisningskonsulter direkt i systemet.

Våra kunder uppskattar verkligen användarvänligheten och enkelheten. Vi fokuserar mycket på att utveckla funktioner och tjänster som kan göra småföretagarens bokföring och företagsadministration enklare.

På vilket sätt passar FINQR in i Bokio?

Bokio kände tidigt att ett samarbete med FINQR var en självklarhet. Båda företagen har starkt fokus på att förenkla för kunden och erbjuda moderna lösningar.
Lisa berättar att de med jämna mellanrum får frågor från kunder som behöver hjälp med påminnelser och hur man går vidare med obetalda fakturor.

Utöver att FINQR erbjuder en smart och modern inkassolösning så är det viktigaste att de tar vara på våra kunders kundrelationer och värdesätter personlig och mänsklig kontakt.

Intresserad av att lära dig mer om systemsamarbete med FINQR?

Vi tror inte på slutna system. Vi tror på smarta integrationer och samarbeten som tar både vårt och andras system framåt.

Besök vår partnersida och lär dig mer om hur FINQR kan hjälpa era kunder att få betalt snabbare, minska administration och churn. Bonusen för er är att ni låser upp nya intäktsströmmar och skapar än mer stickiness i ert erbjudande.

Läs mer om partnerskap

Delad glädje, är dubbel glädje

Kategorier & taggar för denna artikel:

Tips på liknande läsning