Så gör FINQR att Youniums kunder får betalt ännu snabbare

Systempartner: Younium

Vi slår oss ner med Viktor Falk Jimenez som är product manager på Younium. Vi är nyfikna på vad deras vardag kretsar kring, varför de valde FINQR som partner och hur det hjälper deras kunder. Viktor har huvudansvar för Youniums plattform och tjänst. Han har haft flertalet roller inom SaaS på bland annat Offerta.se, Kivra och Scrive.

Jag brinner för att bygga den mest fullödiga tjänsten för att SaaS bolag på ett skalbart sätt ska kunna hantera, fakturera och få insikt kring sina abonnemang.

Grunden till partnerskapet

Younium är ett relativt ungt SaaS-bolag som grundades 2017. De har kunder över hela världen och hjälper B2B-verksamheter med att hantera sina abonnemang och automatisera faktureringen av dem på ett skalbart sätt.

Vi vill hjälpa våra kunder att få betalt snabbare och stänga loopen quote-to- cash. FINQRs inkassotjänst kompletterar vårt erbjudande bra och deras approach att samla in betalningar på ett så kundvänligt sätt som möjligt tycker jag är extra intressant.

Partnerskapet mellan FINQR och Younium fokuserar på att hjälpa Youniums kunder med att få betalt i tid och med deras kravhantering. Det handlar om allt från enkla påminnelser, hela vägen till löpande inkassohantering, juridisk rådgivning och efterbevakning.

Teknisk lösning mellan systemen

FINQR kan implementeras på olika sätt i partnersystem. Valet föll i detta fall på att erbjuda kravhanteringen genom FINQRs egna portal.

För att skapa en så smidig användarupplevelse som möjligt så byggde FINQR en integration direkt till Youniums system. På så vis slipper kunden manuellt registrera krav i plattformen, utan kan i stället med en knapptryckning synka över förfallna fakturor direkt in i FINQR.

FINQRs fokus på att göra partnerskapet till en win-win väckte mitt intresse. De är ödmjuka, intresserade och snabba på fötterna.

Att data flödar sömlöst mellan systemen är en viktig komponent. Men en annan nyckelkomponent är också en smidig och så automatiserad onboarding som möjligt. Användarna kan anmäla intresse för FINQR och öppna upp ett konto direkt inifrån plattformen. Detta triggar en process hos FINQR som skapar upp kundens konto och onboardar dem automatiskt.

Intresserad av att lära dig mer om systemsamarbete med FINQR?

Vi tror inte på slutna system. Vi tror på smarta integrationer och samarbeten som tar både vårt och andras system framåt.

Besök vår partnersida och lär dig mer om hur FINQR kan hjälpa era kunder att få betalt snabbare, minska administration och churn. Bonusen för er är att ni låser upp nya intäktsströmmar och skapar än mer stickiness i ert erbjudande.

Läs mer om partnerskap

Delad glädje, är dubbel glädje

Kategorier & taggar för denna artikel:

Tips på liknande läsning