Med FINQR har vi minskat vårt rörelsekapitalbehov substantiellt och lyckats minska våra genomsnittliga kundfordringar med ca 10 dagar. Vi har dessutom kunnat minska den administrativa tiden internt motsvarande ¼ tjänst.

Factoring är en tjänst som snabbt och enkelt låter dig frigöra kapital till din verksamhet. Med hjälp av fakturaköp kan du sälja företagets fakturor till FINQR och på så sätt få loss kapital inom 24 timmar. Resultatet blir bättre likviditet och du väljer själv vilka fakturor du vill finansiera. Smidigt va?
Fyll i formuläret så återkommer vi inom kort.
Du når oss även via telefon 010-150 81 99.
Att skicka e-fakturor kan vara en riktig snårskog. Med oss slipper du problem med att kontrollera olika format och säkerställa kompabilitet.
Vår e-fakturaväxel sköter allt automatiskt. Vi hjälper dig med e-fakturering av både privatpersoner och företag.
Genom FINQR får du en god leveransbarhet på dina fakturor som skickas med e-post. Mejlen är snyggt designade med din och vår logotyp för extra tydlighet och transparens.
En trevlig fördel med att fakturera via e-post är att öppningar och klick blir spårbara. Du ser enkelt i plattformen vilka fakturor som öppnats.
Tryck av faktura och eventuella bilagor, kuvertering och adressering sker blixtsnabbt hos vårt tryckeri. Din faktura skickas ut samma dag som den aktiverats.
Givetvis stödjer vi brevfakturering utomlands. Dina fakturor ändras automatiskt till engelska när mottagarlandet är utanför Sverige.
Många av våra kunder kompletterar även sina fakturautskick med SMS-notiser som länkar till webbversionen av fakturan. Det blir ett smidigt sätt att minska risken för att fakturan blir bortglömd och ökar dessutom serviceuppfattningen hos framförallt b2c-kunder.
Med FINQR så får vi något som vi inte sett någon annanstans. Vanligtvis med liknande tjänster så är det som att skicka ut fakturorna i ett svart hål. Nu har vi istället stenkoll på flödena och ser status för dem. Vi får förbättrad betalningsvilja med bibehållen kundnöjdhet, samt ännu bättre koll på likviditeten.
Vi på Sendify värdesätter att ha en samarbetspartner som förstår våra utmaningar och är lyhörda för feedback. Som vår faktureringspartner kan vi lita på att de sköter uppföljning och indrivning av fakturor, vilket ger oss tid till att göra det vi är bäst på – hjälpa småföretagare att förenkla sin frakt.
Vi behövde hjälp med att effektivisera samt säkra våra fakturaflöden och betalningar. Efter en smidig implementering har vi nu helt automatiserat flödena. Vi sparar åtskilliga timmar på att slippa att manuellt hantera allt.
Vi valde FINQR för att det är ett modernt och nytänkande bolag som på ett smidigt och flexibelt sätt kan öka betalupplevelsen för våra fakturakunder.
Med FINQR-plattformen automatiserar du hanteringen av din kundreskontra. Välj vilka moduler du vill använda och kombinera ihop dem till en kraftfull lösning.