Vi är väldigt nöjda med hur enkelt det är att använda FINQR för betalningspåminnelser och Inkasso. Integrationen med Younium gör det hela smidigt och användarvänligt. Är också väldigt nöjd med teamet på FINQR. Tummen upp!
![](https://finqr.se/wp-content/uploads/2024/01/gustaf-2-150x150.jpg)
Factoring är en tjänst som snabbt och enkelt låter dig frigöra kapital till din verksamhet. Med hjälp av fakturaköp kan du sälja företagets fakturor till FINQR och på så sätt få loss kapital inom 24 timmar. Resultatet blir bättre likviditet och du väljer själv vilka fakturor du vill finansiera. Smidigt va?
Fyll i formuläret så återkommer vi inom kort.
Du når oss även via telefon 010-150 81 99.
Det första steget är att du kontaktar oss med en förfrågan om factoring. Vi behandlar ditt ärende direkt, för att du ska få ett beslut så snabbt som möjligt.
Efter vår bedömning tar vi fram ett prisförslag och erbjudande om factoring anpassat efter dig. När du godkänner erbjudandet, startar vi finansieringsprocessen.
Vi är väldigt nöjda med hur enkelt det är att använda FINQR för betalningspåminnelser och Inkasso. Integrationen med Younium gör det hela smidigt och användarvänligt. Är också väldigt nöjd med teamet på FINQR. Tummen upp!
Med FINQR så får vi något som vi inte sett någon annanstans. Vanligtvis med liknande tjänster så är det som att skicka ut fakturorna i ett svart hål. Nu har vi istället stenkoll på flödena och ser status för dem. Vi får förbättrad betalningsvilja med bibehållen kundnöjdhet, samt ännu bättre koll på likviditeten.
Med FINQR har vi minskat vårt rörelsekapitalbehov substantiellt och lyckats minska våra genomsnittliga kundfordringar med ca 10 dagar. Vi har dessutom kunnat minska den administrativa tiden internt motsvarande ¼ tjänst.
Vi valde FINQR för att det är ett modernt och nytänkande bolag som på ett smidigt och flexibelt sätt kan öka betalupplevelsen för våra fakturakunder.
Vi på Sendify värdesätter att ha en samarbetspartner som förstår våra utmaningar och är lyhörda för feedback. Som vår faktureringspartner kan vi lita på att de sköter uppföljning och indrivning av fakturor, vilket ger oss tid till att göra det vi är bäst på – hjälpa småföretagare att förenkla sin frakt.
Vi behövde hjälp med att effektivisera samt säkra våra fakturaflöden och betalningar. Efter en smidig implementering har vi nu helt automatiserat flödena. Vi sparar åtskilliga timmar på att slippa att manuellt hantera allt.
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig och berättar mer om fakturaköp.
Du når oss även via telefon 010-150 81 99.
Med factoring med regress menas att det säljande företaget behåller risken och ansvarar för skulden. När fakturan säljs utan regress så innebär det istället att köparen tar över kreditrisken även om fakturamottagaren inte betalar.
Nej, det gör vi inte.
Nej, vi köper inte förfallna fakturor.
Vår ränta ligger vanligtvis på 1 % och uppåt. Vilken din ränta blir beror på flera parametrar som exempelvis ditt företags kreditscore och vilka kunder ni vill sälja fakturor mot. Med eller utan regress är också något som påverkar prisbilden.
30, 60, 90 och 120 dagar.
Du kan skicka in fakturorna till oss via e-post, eller direkt från ditt affärssystem genom en integration till vår plattform.