Hemelektronikkedjan Kjell & Company väljer FINQR för att optimera sin fakturering mot B2B-kunder i Sverige och Norge. Genom FINQRs plattform automatiseras distribution, kravhantering och bokföring av kundfakturorna.
Vi valde FINQR för att det verkar vara ett modernt och nytänkande bolag som på ett smidigt och flexibelt sätt kan öka betalningsupplevelsen för våra fakturakunder, säger Kjell & Companys CFO Niklas Tyrén.
Kjell & Company är verkligen en drömkund på flera plan
Kjell & Company blir en drömkund på flera plan. Inte nog med att det är ett framgångsrikt företag som är en ära att ha som användare av FINQR-plattformen. Det är dessutom ett företag som många av FINQRs medarbetare har en personlig relation med sedan länge.
Vi ska inte sticka under stol med att vi som jobbar på FINQR är lite nördiga inom våra olika specialistområden. Och de flesta av oss har sprungit fram och tillbaka flertalet gånger hos Kjell för att köpa Raspberry Pi´s, solcellsladdare och lödtenn. Så det är verkligen med dubbel glädje som vi välkomnar dem som kund, säger FINQRs VD Jakob Carlbring.
Framtiden ligger inte bara i automatisering, utan även i optimering
Ekonomi och finans var bland de första områdena att nås av digitaliseringsvågen. Och hitintills har mycket handlat om att datorisera analoga processer. Den nya fasen har fokus på automatisering, och utvecklas även successivt mot optimering. Genom FINQRs plattform optimeras likviditeten genom lösningar för fakturering och finansiering. Och vinsterna blir både tidsmässiga och ekonomiska.
Givetvis sparar man en massa tid på att automatisera sina processer genom vår plattform, men vi ser även andra resultat. Våra kunder får exempelvis förbättrade kredittider och färre felinbetalningar när de börjar använda oss, säger FINQRs VD Jakob Carlbring.
Varmt välkomna till FINQR, Kjell & Company!
Psst! Nyfiken på FINQRs fakturaservice? Läs mer här.