En intensifierad satsning på kravhantering
Det har varit flitiga dagar sedan i våras när vi inledde med att släppa vår helt nya plattform med fokus på optimering av kundreskontran. Först ut var funktionalitet för fakturering. Nu har vi kommit till nästa milstolpe och kan stolt presentera en ny påminnelse- och inkassomodul i plattformen.
Detta är startskottet för en intensifierad satsning på kravhantering från vår sida. Med ett av de modernaste handläggarsystemen i ryggen och nu även den senaste tekniken för våra kunder – och i sin tur deras kunder, så har vi en stabil grund att bygga något riktigt unikt på.
Partnersamarbeten och ökat fokus på B2B
FINQR började för 7 år sedan som en faktureringsplattform för små- och medelstora företag, men blev tidigt uppmärksammad av större och växande lokala aktörer som Kjell & Company och Get Accept.
Uppmärksamheten gjorde att plattformen successivt blev alltmer specialiserad och nischad mot medelstora till stora företag inom B2B. På senare tid har vi även vuxit genom partnersamarbeten med nischade affärssystem som Younium och Bokio.
Även om vi hjälper allt från den lokala byggaren, hela vägen till det stora multinationella mjukvarubolaget att få betalt snabbare – så är det ändå inom B2B som vi har extra mycket att bidra med. Inom kravhantering kan man generellt säga att B2C är en relativt enkel hantering. Inom B2B krävs ofta flera typer av flöden anpassade efter olika kundgrupper, och det rör ofta mycket större summor.
Kommande steg
Vår nya plattform är startskottet för en mycket tätare och snabbare produktutveckling. Vi har en mängd spännande funktionalitet som kommer ge dig bättre kontroll på din kundreskontra och möjlighet att avsevärt förbättra finansiella nyckeltal. Om du vill att vi håller dig i loopen, så är vår rekommendation att du signar upp på vårt nyhetsbrev om du inte redan gjort det.