Att fakturera är roligt. Men det finns vissa moment som man gärna kan klara sig utan. Känner du igen dig? 🙂
När adressregistret inte riktigt var uppdaterat och returerna kommer tillbaka
Att slicka frimärken till alla postala utskick
Att bära alla fakturor till posten
När skrivaren krånglar och skriver ut alla fakturor i rosa
När det hemmabyggda e-postsystemet delar server med ”den undre världen”, och alla mejlfakturor fastnar i spamfiltret
När förfallodatum passerats och man måste ringa och påminna, för tredje gången
Likviditetsstressen när kunderna inte betalar, men dina leverantörer vill ha betalt
När kunden specifikt efterfrågar e-faktura, men ändå skriver ut den
När kunden äntligen betalt fakturan, men du måste kreditera den
När det är dags att manuellt bokföra alla kundfakturor
Känner du igen dig? Det finns en räddning!
Det kan kännas glädjande att veta att FINQR kan hjälpa dig med det mesta av dessa jobbiga måsten inom fakturering. Vi har nämligen automatiserat hela faktureringsprocessen.
Vårt system hämtar dina fakturor automatiskt från ditt affärssystem. Därefter distribueras fakturorna på önskat sätt via e-post, post eller e-faktura. Om kunden inte betalar så sköts påminnelser och inkasso automatiskt. Dessutom som grädde på moset, när fakturan är betald så bokförs den direkt i ditt affärssystem. Vad har du för ursäkt att inte läsa vidare om FINQR Fakturaservice?
Och nej, du tappar inte kontrollen med automatisering. Tack vare vårt gränssnitt får du ännu bättre överblick och kontroll. Vi visar dig gärna.