The National: Sparad tid och enklare medlemsfakturering

En av Sveriges bästa träningsanläggningar

Ute i Bara i Skåne hittar man Golfklubben The National med sina två 18-hålsbanor och en 9-håls pay-and-play-bana. De kan även stoltsera med en av Sveriges bästa träningsanläggningar med  den senaste teknologin från Trackman, både på rangen och i två studios.

Vi slår oss ned med Johanna Lüddeckens, Business Club & Member Manager på The National. De valde att hoppa på FINQR-tåget för lite mer än ett år sedan, och nu tänkte vi höra hur det gått och om de märkt någon skillnad.

Johanna Lüddeckens, Business Club & Member Manager, The National

Vi valde FINQR-plattformen eftersom den har funktioner som vi kände att vi saknade. Ambitionen var att effektivisera och bli av med mycket manuell handpåläggning.

Johanna har spelat golf sedan 8 års ålder och var med i landslaget i början av 90-talet, samt hann med ett par säsonger som proffs på Nordiska Golftouren. Idag har hon hand om The Nationals Business Club samt medlemsfrågor.

Smidig upplevelse för både klubb och medlemmar

Den största fördelen The National såg var att de kunde spara mycket tid på sin medlemsfakturering. Förutom att en stor del av processen är automatiserad och integrerad med GIT, så kan de även ge sina medlemmar en bättre upplevelse. De kan välja löpande betalning av medlemskapet, och behöver de friskvårdskvitto så laddar de enkelt ner det själva med ett klick.

Plattformen är enkel att lära sig och det är lätt oavsett om man ska skicka ut en eller flera tusen fakturor. Om jag har frågor så är supporten supersnabb, både för oss och våra medlemmar.

Johanna uppskattar även påminnelse- och inkassofunktionaliteten som kan adderas till medlemsfaktureringen. Tack vare att systemet själv identifierar uteblivna betalningar och påminner kunden så sparas en mängd med tid. Sedan övergången till FINQR så betalar en stor andel av medlemmarna i tid och skulle de missa att betala så räcker det med en enkel påminnelse för att de ska betala.

Om en betalning uteblir, så är det sällan resultatet av att man inte vill betala, utan att man missat. Att påminnelser och hanteringen av friskvårdskvitton sköts automatiskt sparar tid för oss och gör det enklare för medlemmarna.

Hur fungerar FINQRs lösning för golfklubbar?

FINQRs lösning har tagit en annars komplex process med många manuella steg i bland annat Golfens IT-system och klubbens ekonomisystem, och förenklat allt till ett steg.

Anledningen till att FINQR kan automatisera så mycket, är att vi är samarbetspartner med Golfens IT-system (GIT), och har integrerat vår medlemsavisering med deras system.

För att skicka medlemsfakturor, så behöver du bara skapa dem i GIT, sedan hämtas de automatiskt över till FINQR som sköter distribution, påminnelser, eventuella krediteringar, bokföring i ekonomisystemet och avprickning samt aktivering i GIT. Vad som tidigare var sex manuella steg, har nu blivit ett automatiserat flöde. Läs gärna mer om FINQRs Medlemsfakturering om du är nyfiken.

Läs mer om medlemsfakturering

Delad glädje, är dubbel glädje

Kategorier & taggar för denna artikel:

Tips på liknande läsning